Elsje gooide mij een stokje toe, en een voorbeeld nemend aan al die honden die ik gisteren in Brood en Water tegenkwam, ren als ik er meteen achteraan.

 

Dit zijn de instructies zijn:
1. Grijp het dichtstbijzijnde boek dat meer dan 123 bladzijdes telt.

Ik heb net No one belongs here more than you. Stories van Miranda July gekocht, dus die licht net naast mij.

 

2. Open het boek op pagina 123 en zoek de 5de zin.

Geen idee uit welk van de verhalen deze zin komt, maar die staat wel op pagina 123: “In moments, he was flying”.

 

3. Post nu de volgende drie zinnen.

“Not like a bird but subtly, like a person.

Of course, there was only so much I could do as the special-needs assistant. One thing I could do was pray”.

 

Je zou dit kunnen lezen en dan er iets diepszinnigs hineininterpretieren. Ik vind dat met vliegen en bidden wel bij elkaar passen, maar dat “special-needs assistant” weer helemaal niet. Maakt mij wel nieuwsgierig naar het boek. Maar ik ben van plan om eerst Doeschka Meijsings Over de liefde te lezen – een experiment: meedoen met het maandboek bij de boekgrrls.En vervolgens gooi ik een paar takjes in het rond. Naar Lisa omdat ze vandaag in haar blog ging citeren – ze heeft erom gevraagd 😉 En naar de andere Liza, die al lang niets op haar blog heeft gezet (het wordt tijd). En naar Marianne, die Web 2.0 ook leuk vindt, en dit is toch helemaal 2.0 of niet?
 
 
 
 
 

 

